SiiRu 'ala BarakatillaH

ASSALAMUALAIKUM
ahlan bik pada pembaca budiman=)sudi2 komen atau tegur ana..maklumlah masih baru ..
May u get something=)

Pena

Friday 22 July 2011

Milik Siapa??


"Naz,siap cepat. aku dah lambat ni. aku bukan boleh lambat masuk kelas madam Mareeya."
"yelah2, ni nak gosok baju kejap.." "Amar memang macam tu..time kelas mdm je nak g kelas 10 minit awal, aku pun xtahu la naz,esok2 ko tu jadi driver budak tu aje." Naim mencelah tiba2. 
"lambat lagi nih,15min lagi..aku xboleh kuar dengan baju berkedut,aku rasa macam xpakai baju nanti.."
"habih tu ko pakai ape naz?"soal Naim.
"aku rasa pakai daun yang tarzan pakai.."
serentak mereka bertiga gelak besar.. mereka ni tiap2 pagi  ceria je..

*************************
"hari ni aku balik lewat tau."Amar tutup pintu kereta Viva milik Naz.
"yelah..aku pun ada hal.. nak g sungai pisang jumpe orang kat sana. pape hal ko contact aku ek."
Naz memberhentikan kereta di hadapan mahallah Aminah. Patut ke x, aku bagi buku ni pada dia. direnung buku "Hatiku Milikmu" yang tidak bertuan itu.. tapi aku rasa dia mesti tercari2 buku ni..
xpelah, petang sat lagi la aku pikir lain.. yang penting aku kenal rupa muslimat tu..

*************************
"Naz, petang ni macam bese kat shopping complex kite..bwk bola tau."
"aku ada hal la petang ni Mail, xboleh nak main bola.. lagipun female complex aku malas nk tutup mata aku ni asyik tertengok pompuan aje." padahal sat lagi, aku nak jumpa muslimat.adui.
"xpela,,aku shopping ngan grup lain la. tapi ingat grup ngko dah kalah 2-0 ngan grup aku..MEGAT WANGSA..haha..."
"eleh,JERUNG pantas,,senang je kalahkan MOGOT WONGSO..kehkeh..astaghfirullah,,wei,,aku mintak maap,,xsengaja..mane tau aku mati sat lagi xsempat mintak maap kat grup ngko..maafin gue dong.."

************************
aku capai bonet kereta,aku sumbat khemah2 yang bersalut lumpur tu..apelah budak2 ni, buat khemah ke mandikan khemah..kan tuan tempat ni dah marah,aku jugak kene bawak balik..basuh mende alah ni.. cet..
astaghfirullah.. ikhlas2..lillahitaala..

lau kana bainana..lagu nasyid dr handset Naz bergetar menandakan menerima signal pesanan khidmat ringkas itu.."Salam,Naz aku kat giant ni,ko tlg amik aku bley x?ko kat sg pisang je kan..hehe.."
Naim ni tadi kata nak jaga bilik.."orait..insyaallah.12min lagi"..
aku start enjin kete.. eh,lupa pulak tutup bonet....'TUPP'...bergoyang Viva putih tu...
aku undur kete..tiba2 dengar org menjerit dari jauh..aku terlopong. pusing belakang xda orang.. kenapa muslimat tu pulak yang menjerit xpasal2 dari jauh.. 
muslimat itu segera berpaling bila aku pandang.eh,, dia.. terus aku capai buku tadi. aku berlari mendapatkan dia..
ish,mane pulak si muslimat biru tadi.. hilang pulak...
aku pulang ke kereta balik.. ya Allah, rupanya dia ada kat belakang kete aku.. cemas pulak hati aku nih.. jap,nak ingat tips untuk cakap ngan pompuan. aku xbiasa lagi lepas grad dari negeri Quran tu..huhu walaupun sekejap je aku kat situ..tapi membuatkan aku teringin sekali untuk jenguk lagi....

*********************
"assalamualaikum. ustazah, ni saya..."aku berhenti.alamak ustazah plak.. Muslimat biru itu sedang buat apa.. dengan tertunduk2 kat tanah.. "assalamualaikum." tegas sikit baru dia dengar kot.
"Allahuakbar! Ya Allah, em, wa'alaikumsalam. maaf ana xperasan tadi."
"eh , xpe. kenapa enti,saya ada langgar apa2 ke?"
"enta dah langgar pokok ni. pokok ni milik Allah juga. lainkali elok2 sikit bila nak undur kereta. "
alamak,dah kene batang hidung. teringat pulak mak aku cakap benda yang sama. "maap2,,ana xperasan tadi,ana nak cepat."cuba cari alasan..huh
"kene ingat, tergesa2 itu amalan syaitan..enta nak cepat, benda lain tergadai, kalau nyawa orang tadi macam mane?"
"ye2,ustazah,ana mintak maaf sangat.. ana sebenarnya nak bagi buku ni.." sudah, aku nak letak kat mana buku ni..aku berjalan sedikit ke arah bonet kereta dan aku letak buku itu atas bonet. muslimat biru itu pelik dengan kelakuan ku.
"buku?....eh,mane enta amik buku ni?"
muka muslimat tu tiba2 merah.. "ana sama kelas bm dengan enti, ana rasa ni enti tercicir dalam kelas minggu lepas. tapi xda nama, tapi ana yakin ni buku enti,sebab ana nampak enti pegang di awal kelas haritu."
"em,eh..em..bukan2..kwn ana bagi..apa pun terima kasih ye. harap enta xbaca apa2. syukran. assalamualaikum." sekejap je dh hilang. aku ade tertengok muka surat belakang sekali... alamak..nasib baik xda pape,cuma aku xpaham ayat tu.. 

"sehari aku berkebun,
sebulan aku menatap,setahun aku menuggu,
kau xdituai juga...siapa milikimu...?"

ah,lantaklah,alhamdulillah..aku dh bagi buku pada humaira' ni..heh..sedap2 aku je pggil nama dia mcm tu..
dah muka dia merah tadi,haha.. Ya Allah,,Naim..!
aku meluncurkan kereta di jalan raya yang agak sesak petang itu. tiba2, piiiittt...buuuuuumm....
Ya Allah, aku langgar apa pulak ni.. pantas aku keluar... 
YA ALLAH!!!!!!!!! Naim!!!!
***********************

No comments:

Post a Comment