SiiRu 'ala BarakatillaH

ASSALAMUALAIKUM
ahlan bik pada pembaca budiman=)sudi2 komen atau tegur ana..maklumlah masih baru ..
May u get something=)

Pena

Friday 22 July 2011

Dunia Ku Taut Kembali

Bismillah

"kak,amikkan spec maira jap.."
kakakku buat muka herot ke kiri...hehe..
"nah. "..dia kembali berteleku di atas lantai sambil buku komik kegemarannya,One Piece.
apelah yang seronok sangat... buku keluaran Jepun tu sememangnya menggugat keimanan terutamanya kanak2 dan belia..sejak dulu lagi..Doeramon..entah bgaimana mengejanya,heh,Dragon Ball,dan banyak lagi...
"kak,kenapa akak suke sangat baca buku2 macam tu?"..aku sengaja bertanya entah buat kali ke berapa..hehe
"entah"..macam biasa lagaknya..hmm..
aku teruskan membaca Tautan Hati yang hanya berbaki beberapa helai muka surat lagi...aku kira ini kali pertama dan kali terakhir aku membaca novel islamik..dan selepas ini aku hendak tumpu pada pelajaran..

Tautan Hati>>>>??

Dup dap...hati pernah tertaut...dan entah mengapa sukar untuk ku lepaskan...kisah ku sama seperti watak utama...cuma aku belum sampai tahap alam perkahwinan.. aku masih lagi di persimpangan duka.. dan sebenarnya aku mengharap lagi...pada si dia..tapi hal lain pula berlaku..

********************* 
jantungku nak pecah... boom!!
aku xpernah duduk depan lelaki yang bukan mahram bagiku.. sebegini dekat,malah bertentang mata!
astaghfirullah... "ai , xkan segan lagi kot, tadi dari tempat yang sama kan?" suara mak ngah menggetarkan debaranku lagi...
"ish,mane adalah mak ngah..."jawab salah seorang muslimin...
 "dah tu makan la banyak sikit..."..aku hanya tertunduk,,yang hakikatnya, aku tengah rasa loya, entah makanan apa yang aku makan,,dari malam tadi aku muntah..
nasi ayam...sedapnya..ada 2 hidangan... dari awal kami makan sampai nak dekat habis, sahabat di sebelah hujung bersuara"ai,hidangan sebelah sana x luak pun,kuah sup je yang nak licin dah ni.."
hehe,,aku sedar,dia xmakan sayur mcm aku jugak.. kami ambil sup je... lawak2.. 
"ha,ni pencuci mulut pulak"mak ngah membawa dulang beserta gelas yang berisi buah2an..
"ade lagi??banyaknya..susah2 je mak ngah.."terpacul dari mulut aku.. ops.. sume bagai terkejut pabila aku bersuara..
ketika itu aku baru sedar ada mata yang memerhatiku di hujung meja sejak dari awal kami bertandang di rumah nak ngah..
aku terasa semacam,ah..aku mesti jgn bagi orang tengok aku...aku kumpul tenaga,dongakkan kepala, aku lawan , rupanya..dia tahu aku mencurigainya...
dalam masa yang sama..aku xlarat nak duduk depan si dia..

********************
alhamdulillah..nasib baik cuti panjang..
xdalah aku jumpa budak dua orang tu lagi..
aku mahu berubah..menjadi lebih matang..

********************
kini,sudah dua tahun,,aku bingung untuk membuat keputusan..tatkala,aku perlu memberi jawapan pada kedua2 muslimin ini..dan aku hanya berserah padaMu... 
rupanya aku belum ada jodoh...aku tolak mereka dengan baik, aku masih seperti dulu..cuma aku akan lebih berhati2,malah aku gagahkan diri dan menganggap mana2 muslimin adalah seorang adik bagiku..jadi aku tidak akan kekok, dan aku boleh untuk memimpin nafsu ku di samping aku istiqamahkan diri dengan amalan zikir yang telah diamanahkan kepadaku..
mereka?? 
aku takut untuk tolak seandainya salah seorang daripada mereka adalah yang terbaik buat ku... tapi,, hati,iman,dan akalku seakan tenang pabila aku berdiri di atas keputusan ini...
jadi,,
aku doakan agar mereka mendapat isteri yang solehah dan setia...=)

****************
aku teruskan langkah ku... aku mahu berikan sesuatu pada dunia... tapi aku perlu bertatih di tempatku sendiri... teringin juga untuk aku masuk rancangan realiti,,mudah sikit kerja aku untuk promote islam,, tapi aku takut...fitnah...kuasanya kuat tambah lagi bila digandingkan dengan aku yang bergelar wanita..
aku tahu Thailand juga sudah bertakhtakan presiden wanita..
tapi aku mahu mentarbiah diri ini di samping aku mentarbiyah orang yang berada di sisi aku,, iaitu
ahli keluargaku serta sahabat handai...
aduh..lau kana bainana Habibullah...
umatmu mungkin tidak begini...
tidak..aku harus bangkit tapi dimana untukku mula?
akademikku?sikap kepimpinan ku? owh, bagaimana aku mahu selaraskannya...
owh ya, aku guna buku2 penulis dan motivasi terkenal sebagai rujukan..
lagi,aku perlu jadi Qawiy wa Al-Amin(Al-Qasas:26)..
dengan itu,aku perlu juga cari sahabat yang lebih baik daripadaku..
siapa ya...?? owh kamu!!! terima kasih.. bantulah diriku jua wahai sahabat..
mari kita berlumba ke arah kebaikan ya..=) dengan itu aku mahu lafazkan sesuatu...
AKU SAYANG SAHABATKU... 
jom,kita taut dunia kembali !!


*******************
"Oit, dik,,apa yang kamu tulis tu..lame betul..."
terperanjat..kus semangat.. aku kene baca balik ni,, habis karangan aku..(scroll ke atas) 
sudah.. aku pun xpaham apa yang aku nak tulis sebenarnya.
apapun, sama2 lah fikir...=)
wallahua'lam...

No comments:

Post a Comment