SiiRu 'ala BarakatillaH

ASSALAMUALAIKUM
ahlan bik pada pembaca budiman=)sudi2 komen atau tegur ana..maklumlah masih baru ..
May u get something=)

Pena

Friday 22 July 2011

LaRi.....!!!

bismillah...
assalamualaikum..

aku buat salah ke??
"ummi,,kenapa ramai sgt polis. lepas tu gerai sume tutup..dan kenapa Maira kene lari2 macam ni..."
Najwa diam. membisu. "Maira,minum air sikit sayang"...otaknya ligat berfikir apa nak cakap pada anaknya 5tahun yang petah bercakap tu.. maira meneguk air botol Gau itu...

"ummi,xlarat nak lari. Maira xnak jumpa Abg U..lambat lg ni.."aku pelik kenapa ade lori banyak..beserta polis..harini raya ke..hehe..tapi sume pakai xlawa je..

"maira!!" Najwa menjerit dari jauh..anak kecil nya tiada di sisi. 
aku nampak roket la...tapi kenapa macam ade asap je..
Arghh..pedih..mataku..aku xboleh nafas...hhhhhhuh...sakit dada ku..

tangan Sasa memaut aku ke sebuah pokok..
"adik, kenapa tadi xlari.. tu gas pemedih mata"
aku pening...rebah.. 

*******************

beberapa minit aku bingkas bangun, eh,ni kat mane pulak ni.. macam mane aku dalam kereta.. 
"cik, dah sedar.. saya di amanahkan utk jaga cik..tadi cik pengsan di laman Tuanku.."
"er,awak ni sapa? mana ummi?"
"eh,bukan cik dtg sorg je tadi?cik ni wartawan dari akhbar mana?"
ha..!!aku xpaham apa lelaki ni cakap. aku terpandang cermin, muka aku.. bila aku besar ni.. bertudung litup ungu..berkemeja..siapa aku? ini 'aku' masa depan ke ni??
"cik...ooo...cik"
"Allah..em,maaf saya xingat ape2.."
"cik sakit kepala ke? saya panggilkan doktor ye.." aku dengar dia sembang dengan seorang lagi lelaki di luar kereta. "cik, Tengku kata, sekarang susah nak dapat doktor, maklumlah tengah gawat macam ni, BERSIH.."
Bersih??apa tu..aku senyap. apa aku nak bualkan.aku masih lagi terkejut dengan diri aku ni..
kedengaran bising di luar..rupanya aku di luar perkarangan istana.. bersebelahan dengan taman istana yang luas sesuai untuk permainan golf..hehe..
"tuan,saya nak balik."aku xtahu nak ke mana sebenarnya..mana ummi...
"panggil saya Saiful je. em,tapi cik sakit lagi.."
"xpe2.."aku buka pintu kereta hitam metallic itu..wah panjangnya... sambil pegang kepala yang terasa pening lagi... aku sempat lihat Kuningnya baju Sultan...=) tiba2 aku rebah ke tanah...
**********************

"maira...maira...dah sedar..syukur..."Najwa senyum..
"eh,ummi..macam mana maira ada kat hospital ni.?"
"tadi maira pengsan,pastu abg baju biru gelap tu bawakkn..sebab dia risau sgt,,maira lgsg xsedar lepas kene gas pemedih mata tadi.."
"ummi,,maira kene baling ngan botol dekat depan ibupejabat polis tadi.."patut la aku sakit kepala,memoriku pulih sedikit..
"Ya Allah.."Najwa...
ape pun,,aku dapat jumpa 'aku' masa depan...wartawan??ape tu?? 
wallahua'lam..




No comments:

Post a Comment